Dankzij het werk op de achtergrond!

september 24, 2009

Dit keer willen we, ipv zelf iets te schrijven over ons werk bij Agapè, het woord laten aan een van onze vrienden…
“Als gezin kennen we Freek en Jing en hun kinderen al lange tijd, in feite vanaf het moment, dat zij vanuit de Filippijnen terug kwamen in Nederland. Gedurende al die jaren hebben we een hechte band met hen ontwikkeld.
Toen Freek en Jing mij enkele jaren gelden vroegen om lid te worden van hun support groep heb ik daar dan ook van ganser harte ja op gezegd.
Dit is echter de eerste keer, dat ik een stukje kan aanleveren voor hun nieuwsbrief. En dan moet je toch even zoeken naar iets, wat het werk, dat Freek binnen Agape zo vaak op de achtergrond verricht, op de juiste manier in het voetlicht plaatst.
Ik denk, dat ik dat het beste kan doen door te vertellen wat een van de producten, waaraan hij veel tijd heeft besteed, voor mij persoonlijk heeft betekent in onze bediening ten opzichte van asielzoekers. Ik heb het dan over de bekende Jezus-film. Deze heb ik in het werk onder asielzoekers vaak mogen en kunnen gebruiken om mensen kennis te laten maken met het Evangelie. En daarvoor gebruikten wij deze prachtige film in diverse talen, onder andere Russisch, Armeens en Arabisch. Tientallen malen konden we deze film met behulp van een kleine videospeler laten zien aan asielzoekers, door de video-speler aan te sluiten op de kleine tv’s, die zij in de asielzoekerscentra gelukkig op hun kamers hadden. Veel mensen konden we daardoor in een voor hun verstaanbare taal bereiken met het Evangelie.
Toch is dit niet de enige gelegenheid, waarvan ik weet, dat deze film op prachtige wijze kon worden gebruikt. Ook in onder andere het Midden-Oosten wordt deze film vaak gebruikt om het Evangelie te verkondigen, zelfs in landen, waar je dat helemaal niet zou verwachten. En velen komen daardoor in aanraking met het Evangelie en komen vervolgens tot geloof.
Dat deze film zou goed gebruikt kan worden is onder meer te danken aan het feit, dat hij inmiddels op DVD beschikbaar is, waarbij hij in wel 8 talen kan worden afgespeeld. En dan is er ook nog veel achtergrond informatie aan toegevoegd. Dit was een van de grote projecten, waar Freek op de achtergrond zijn medewerking aan mocht verlenen. Nee, niet in het voetlicht, maar daarom niet minder belangrijk. Dankzij zijn werk aan dit project kunnen nu nog meer mensen daardoor gezegend worden.”
Nico aan den Toorn

Geef een reactie

