Samen in leven en bediening

september 29, 2009

Maart 2009  Goed, ontspannend, heftig, gezellig, ontroerend. Zo omschrijf ik mijn tijd in de Filippijnen. Zoals velen van jullie weten reisde ik daar naartoe op verzoek van mijn moeder om ‘dingen al vast te bespreken, af te handelen, vast te leggen’. Ze wilde heel graag alles geregeld hebben voor haar laatste jaren en mij en mijn broer uit NY daarbij betrekken. Zo gezegd, zo gedaan. Het was zo mooi te zien hoe de Heer niet alleen voor mijn reis voorzag maar ook in al de contacten, papieren en andere dingen die nodig waren. Toen ik terugging waren we met z’n drieën heel blij en dankbaar voor de vruchtbare tijd die we hebben gehad. Ook voor de goede gesprekken over onze relaties met elkaar en met God. Mijn moeder zag onze komst als weer een bewijs van Gods liefde voor haar. Ik ben enorm dankbaar en ontroerd door alle betrokkenheid en het meeleven vanuit onze gemeente. Dit is familie zijn, gemeente zijn.

Het is een drukke periode geweest de afgelopen maanden, maar binnenkort is het ergste voorbij. Tijdens de 7 weekenden nadat Jing weer terug was uit de Filippijnen waren we vier zaterdagen bezet vanwege het organiseren en geven van trainingen van Agapè, en zijn we her en der in het land geweest voor ontmoetingen met andere medewerkers. Veel hiervan was in het kader van ons werk als trainers en Jing haar functie bij PZ. Zij is daar verantwoordelijk voor het begeleiden van de (nieuwe) medewerkers bij het opbouwen van hun vriendenkring. Eén van die bezoekjes was in het hoge noorden (Groningen) waar onze sportafdeling ‘Athletes in Action’ hun hoofdkwartier heeft. Het was een leuke bijeenkomst met een heel stel gemotiveerde jonge mensen waar we samen hebben gesproken over allerlei manieren waarop je vrienden en bekenden kunt uitdagen om partners te worden in de ‘Grote Opdracht’. Omdat we toen toch in het noorden waren hebben we dat meteen maar gecombineerd met een aantal bezoekjes aan enkele van onze eigen ‘partners’, mensen die ons al zo’n 30 jaar ondersteunen in gebed en financieel. Een andere afspraak dat weekend was meer persoonlijk, de pensionering van een zwager in Friesland. Omdat die zijn hele werkzame leven al bij scheepvaart betrokken is geweest werd dit natuurlijk gevierd op een boot. Naast het hele gebeuren van de officiële toespraken was het gewoon heel gezellig om de hele familie weer eens een keer bij elkaar te hebben.

Geef een reactie

