GAiN, een nieuwe uitdaging

november 13, 2010

Sinds 1 november ben ik (Freek) officieel werkzaam bij GAiN (Global Aid Network). Nog steeds medewerker van Agapè, maar voor 4 dagen per week gedetacheerd bij de partner organisatie. Onofficieel was ik er al bij betrokken zoals duidelijk mag zijn uit de vorige artikelen, maar nu is het echt vastgelegd:-) Vandaag ben ik – als medewerker van GAiN naar een bijeenkomst van PARTIN geweest. Dat is een overkoepelende organisatie voor de kleine particuliere initiatieven op het gebied van ontwikkelingshulp en samenwerking. Daar zijn er blijkbaar vele honderden zo niet duizenden van in Nederland – er was een onderzoek waarbij 800 PI’s als een goede steekproef werd gedefinieerd.

Hoewel het voor mij als nieuweling op dit terrein van ontwikkelingshulp heel interessant was om eens mee te maken, had ik het idee dat ik, met GAiN als organisatie, toch een beetje een buitenbeentje was. GAiN is nu, na nog maar anderhalf jaar in Nederland te zijn, al zoveel groter en breder dan al deze particulieren stichtingen. Maar toch heb ik verschillende interessante gesprekken gehad (daarvoor zijn dit soort bijeenkomsten toch ook – netwerken?).  Twee interessante verhalen gingen over het gebruik van de nieuwe media (Facebook en SMS) voor publiciteit en fondsenwerving.

Volgende week zitten Jing en ik de hele week in Duitsland, voor een Supportcoach-overleg (internationaal en met verschillende organisaties). Maar daarna ga ik eens nadenken hoe ik de ideeën die ik vandaag heb opgedaan kan gebruiken in mijn bediening…

Zijn jullie al gekoppeld aan onze Facebookpagina’s en aan die van Agapè en GAiN??? Help mee dit werk bekent te maken!

Geef een reactie

