Tanzania, here I come

januari 28, 2011

Het is  middernacht en ik ben de laatste dingen aan het doen die nog af moeten voor ik voor een week naar Tanzania vertrek. Een week van waterprojecten bezoeken. Diepwaterbronnen die onze medewerkers van GAiN Water for Life hebben geboord in de arme zuidelijke provincie Lindi. Ik hoop van hen te horen hoe het gaat, wat de problemen zijn en de zegeningen.
Het is een voornamelijk islamitische streek waar het water moeilijk te bereiken is en verschillende organisaties hadden al eerder opgegeven. Het aanwezig oppervlakte water is vies en vaak besmet met ziektekiemen. En bij het boren naar water ondergronds treffen we regelmatig brak water aan – niet te drinken. Maar het lukt nu toch om langzaam steeds meer dorpen te voorzien van schoon en leven gevend water.

Ik hoop diverse dorpen te bezoeken, samen met een sponsor die een van deze projecten heeft betaald (€ 7500,- om het leven van een heel dorp te verbeteren). We wonen de officiële opening van ‘zijn’ bron bij en gaan praten met predikanten en regionale leiders.
Ik heb er geen idee van of ik daar de mogelijkheid heb om via internet (facebook of weblog) iets te laten horen, maar ik ga in ieder geval heel veel foto’s maken!

Eén reactie to “Tanzania, here I come”

  1. jeugdig Says:

    Goede, behouden en zegenrijke reis. Groet, Ja:ro


Geef een reactie

