WOW

maart 5, 2012

Voor mij (Jing), mijn voornaamste taak binnen Agapè is het helpen maken en implementeren van beleid en strategieën om onze medewerkers te helpen bij het onderhouden van de relaties met hun partners in de bediening. Daarmee bedoel  dan de enthousiaste mensen die hebben besloten om God  te dienen door tijd, energie en geld te investeren in de persoonlijke bediening van één van onze medewerkers. Ik hou van dit werk omdat ik zo de wonderen zie in de levens van broers en zussen die de grote stap in geloof genomen hebben om volledig van God afhankelijk te zijn voor hun inkomen.  En aangezien het soms wel erg lang lijkt te duren voor dat doel van 100% support bereikt is, is het voor mij dan een hele uitdaging om hen  te motiveren om op God en op hun roeping gericht te blijven.

In het begin van Februari was ik in Giessen, Duitsland, voor een ontmoeting met een werkgroep van collega’s uit 6 andere Europese landen. Elk van hen heeft in eigen land dezelfde taak als ik in Nederland. Ons doel was – en is – om elkaar te bemoedigen en ideeën te geven om zo met elkaar het doel te bereiken dat de medewerkers van Agapè in alle landen volledige ondersteuning zullen hebben.
Tijdens één van de pauzes vroeg een collega uit Letland aan mij hoeveel van de Nederlandse medewerkers al  ‘op 100% support zaten’. Ik antwoordde: “33 van de 54 gezinseenheden zitten op 100% en 19 eenheden (waarvan 15 nieuwe medewerkers) zijn nog bezig met het opbouwen van hun support. Deze Letlandse collega liet daarop een enthousiast WOW horen…
En plotseling realiseerde ik me dat datgene dat ik net had gezegd inderdaad geweldig was! Ik was in de afgelopen tijd veel meer gefocust geweest op de laatste 19 en was vergeten om God te danken voor de 33 medewerkers (alleen of met gezin) die al wel ‘op target zijn’.

Ik was vergeten om in praktijk te brengen waar  de Psalmen ons steeds aan herinneren… om de Heer te prijzen en niet één van zijn weldaden te vergeten (Ps 103)… en “Zie uit naar de HEER en zijn macht, zoek voortdurend zijn nabijheid. Gedenk de wonderen die hij heeft gedaan (Ps 105)…

Ik was het vergeten, maar Hij herinnerde me er nu aan: “Hij stelde een gedenkdag in voor zijn wonderen, genadig en liefdevol is de HEER. (Ps 11:4).

En die realisatie hoe genadig en liefdevol Hij voor mij is, voor ons is, vind ik een hele grote WOW waard!!!

Plaats een reactie