Een goed begin van 2013

januari 26, 2013

Agapè in gebed. 
Net als ieder jaar was er de conferentie van Agapè begin dit jaar, een tijd van samen uitwisselen van plannen en dromen voor het komende jaar. En voor een flink blok tijd voor gebed. Hiervoor hadden Jing en ik de onderdelen van ‘de Gebedsreis’ opgesteld in een grote ruimte. Die was in 2003 geproduceerd voor de jaarlijkse gebed- en vastenbijeenkomst van Nederlandse christelijke leiders. Sinds die tijd is ‘de Gebedsreis’ niet alleen door Agapè gebruikt maar ook door verschillende kerkelijke gemeentes. Binnen Agapè hadden we het al weer een tijd niet meer gebruikt en was het nieuw voor veel van de jongere collega’s. Meer dan 40 van onze collega’s namen er nu aan deel en velen lieten enthousiaste reacties over hun soms diep persoonlijke ervaringen achter. Het is een klus om ‘De Reis’ op te zetten, maar dit soort reacties maakt dat het de moeite waar is.

GAiN Water for Life.
Eind December had ik samen met een college nog een kleine fondswerfmailing geschreven en uitgestuurd. Met in het achterhoofd dat het al wel erg dicht bij de Kerst was, maar tegelijkertijd ook het idee dat als ik het niet meer zou doen er zeker ook geen reactie op zou komen.
En dus was de blijdschap dubbel zo groot toen ik later van de administratie hoorde dat er direct al iemand op deze mailing had gereageerd door het sponsorbedrag voor een hele diepwaterbron over te maken! Geweldig, dat betekent weer schoon en gezond water voor een heel dorp in Afrika!
Verder kreeg ik nog een verrassing per telefoon. Een dame belde me op kantoor om flyers omdat zij in hun kerkelijke gemeente een jaar lang voor Water for Life wilden sparen via hun ‘Verjaardagsfonds’. Blijkbaar een bekend gegeven binnen de PKN, maar voor mij compleet onbekend.  Het stimuleren van kerkleden om een donatie aan een goed doel te geven ter ere van hun eigen verjaardag door middel van een verjaardagskaart met daarbij een enveloppe om de bijdrage in te doen… Voor mij is het weer een heel nieuwe bron van ideeën over hoe we misschien meer kerken en personen kunnen stimuleren om aan GAiN Water for Life te doneren zodat er in Afrika mensen toegang krijgen tot een kans op een nieuw leven.

Geef een reactie

